Tuesday, July 20, 2010

kerana 1 perSOALAN


20 july 201o
06:35 a.m.
Tersedarnya ak dari mimpi yg mengulit…
Hati ku jadi sayu..
eNtah mengape jadi begini..
Aku sendiri tidak pasti..
Ku jengah ke luar tingkap compartment ku…
Hurmmmm cuaca MENDUNG…
Sinar sang SURIA yg sepatutnya terik x sampai ke bumi gara2 awan yg tebal meliputi langit yg terbentang luas..
Begitu juga keadaan hati ku pagi ni…
Cuaca hari ini seakan2 tahu apa yg aku sedang rasakan…
Adakah kerana peristiwa yg berlaku di antara kami??
Hati ku menjDI semakin SAYU pabila terdengar suara si DIA di corong speaker telefon bimbit ku di pagi hari…
Walaupun aku telah melukakan hati nya semalam..
Akan tetapi JANJI yg diikat olehnya tetap juga ditunaikan…
“esok pagi kejutkan abang ye sayang..boleh x??”
“boleh sayang,kite besenye bangun kol 5,mandi dulu baru solat,nanti kite kejut abang ea”

TAPI kenapa hari ni aku susah benar nak SENYUM
Tak seperti hari2 yg selalu aku lalui sebelum ini…
Bangun pagi je mesti senyum..
Bukan seperti hari ni..
Aku benar2
risau…
Takut..
Resah..
Gelisah…
Sayu…
Adakah si DIA masih lagi menyimpan kesedihan yg terbuku di hatinya…
Macam2 persoalan terbit di hati ini…

Betol kata2 org lame…
Kerana pulut santan binasa,
Kerana MULUT badan BINASA,
Memang betol binasa…
Lebih terasa di HATI ni..
Aku sedar aku x sanggup utk kehilangannya..
Tapi kenapa mulut aku yg CELUPAR ni x RETI bahasa sgt???
Kenapa suka sgt nak wt si DIA sedih??
Apa yg aku dapat??
Aku ni memg dasar mulut xda INSURANS…
Kenapa sebelum cakap 2 aku x berfikir dulu tentang perasaannya??
Kenapa nak lukakan hati DIA??
Kenapa nak cari pasal law xda pasal??
Isk..isk..isk…:-(
Terasa jahil sgt..
Jahil dengan pertanyaan yg boleh memudharatkan hubungan ni…

Ya Allah!!
Ku pohon kepada Mu…
Kau peliharalah hubungan kami…
Aku  x sanggup kehilangannye..
Biarlah DIA menjadi yg terakhir dalam hidupku..
Janganlah Kau menarik kembali NIKMAT cinta yg Kau berikan kepada KAMI…

Aku dah banyak kali membuat si DIA terasa dgn kelakuan ku…
I’m so sory dear..never mean to treat u like that..
Memang ungkapan MAAF 2 dah terucap dari bibirnya..
Tp jarang HATI dpt memaafkan

Mulai hari ni..
Aku berJANJI akan jaga segala PERTUTURAN ku…
Aku x mahu kerana mulut aku ni..
Hubungan yg aku syg ni ROSAK…
Abah selalu pesan..
Banyak cakap banyak dosa,
Banyak dosa masuk neraka,
Lebih baik diam dari berkata-kata,
Syukran jazilan abah~~

Setelah apa yg berlaku malam tadi…
Aku dpt 1 PENGAJARAN yg ckup bermakna..
Jangan suke ajukan SOALAN yg x sepatotnye pada org len..
Lebih2 lagi pada org yg kite sayang…
Pada pasangan2 di luar sana…
Hope dapat jaga pertuturan masing2…
LIDAH lebih TAJAM dari MATA pedang…
Lebih baik beringat sebelum terkena..
Kadang2 kite sendiri x perasan ape yg kite tuturkan..
Bukan ingin mengajar..
Tapi sekadar ingin berkongsi pengalaman yg x seberapa…

Kepada dak buchuk!!
Ite mintak maaf ye..
Iye jangan nakal2 tow…
Syg iye sgt2…
Owez b wif u dear!!
Promise~~
:-*




post by MR.E..








**dialu-alukan LIKE :B

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...