Monday, November 1, 2010

gugur air mata bila tau makna surah tu..




sejak akhir ni.. aku sendiri tak tau kenape aku tanak dengar lagu yang totally bersifat keduniaan tapi cume nasyid jek.. aku akui, dah sebulan lebih macam tu, n aku tak tau knape..

memang aku tak tau sangat2.. aku tengok pict2 artis yang aku minat.. especially lisa surihani.. aku suke sangat die blakon.. cantik and aku pasti bukan aku sorang jek pempuan yang minat die.. tak banyak yang aku pk tentang die melenkan persoalan, knape die tak pakai tudung.. knape pikiran aku ke arah tu??
padahal ku sendiri tau aku bukan baik sangat di kalangan family aku..
 sambil aku dengar nasyid2 tu yang tak penah aku usik selama ni, tetiba aku dengar sorang budak bace SURAH AR-RAHMAN.. aku biarkan jek die masuk dalam telinga.. ade beberapa ayat yang diulang yang bermaksud..

26. Segala Yang ada di muka bumi itu akan binasa (ayat ni diulang 3x!)

31. Kami hanya akan menguruskan hitungan dan balasan amal kamu sahaja (pada hari kiamat,) Wahai manusia dan jin!  (ayat ni pulak diulang 2x !)

teringin aku tau knape diulang2 camtu.. terus aku bukak word aku.. then klik surah tu n translate.. (sape nak softwre tu boleh mntk aku).. dan macam yang kat atas tu la mknenye..
then sampai la satu ayat ni.. menangis2 budak tu bace ayat tu.. untung nya diorang tau makne bila bace surah.. terlalu menghayati.. n ayat tu bermaksud..

41. orang-orang Yang berdosa dapat dikenal dari tanda-tandanya, lalu dipegang dari atas kepala dan kakinya (serta diseret ke neraka);

42. maka Yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, Yang kamu hendak dustakan..

43. (lalu dikatakan kepada mereka): "Inilah neraka jahannam Yang selalu orang-orang Yang berdosa mendustakannya ".

siyez! tebal klopak mate aku bila bace maksud tu.. lagu plak tengah lagu DEHEARTY-WANITA..
trase banyak sangat dosa pempuan..senangnya pempuan dapat dosa.. Nauzubillah (T_T)..



... the only me ...

**dialu-alukan LIKE :B

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...